Tuesday, April 7, 2009

TAHNIAH BUAT YANG MENANG!!!!!!

7hb March 2009

Tahniah buat kedua-dua calon PR kerana berjaya mempertahankan kerusi PR yang telah di menangi oleh PR sebelum ini.Rakyat mampu menilai dengan apa yang berlaku di kedah dan juga di perak... apa-apa pun kuasa di tangan rakyat.Sambutan kemenangan PR di sambut oleh semua yang mengundi PR tapi buat yang menang ..Tahniah sekali lagi buat S.Manikumar (Bukit Selambau) ,Dato Seri Nizar (Bukit Gantang)Lepas ni kena la selalu turun padang untuk bertemu dengan rakyat yng telah mengundi calon-calon yang menang.Jagalah bukit-bukit ini dengan baik .Rakyat dah menilai dan membuat pilihan so jangan la menghampakan hati rakyat.. Bintang tertarik dengan satu perpatah... Daun kari di cari untuk menyedapkan masakan tapi setelah masakan sudah siap di masak daun tersebut di ketepikan untuk di makan isinya.. pikiaq-pikiaq la..

13 comments:

  1. alhamdulillah syukur atas kemenangan... apa pun jangan abai tanggugjawab untuk rakyat. aminnnn

    ReplyDelete
  2. Memang selalu macam tu yang berlaku sama ada PR ataupun BN. Selagi tak menang, macam2 yang dijanjikan. Betul ka cakap saya wahai Bintang atau Cikgu Man? Tengok2 lah sama ADUN Pantai Merdeka yang hanya mementingkan puak PAS aja berbanding kami yang di atas pagar. Jangan jadi daun kari poler.

    ReplyDelete
  3. Setiap orang yang nak menjinak-jinak dalam politik mesti tau atau faham dulu apa erti atau maksud apa itu POLITIK agar belakang hari dia tak kecewa dengan apa yang dia perjuangkan..BINTANG

    ReplyDelete
  4. salam terkukur......lama dah tekukur senyap abg bintang oi..arini baru nak tgok blog nie..malam nie tgok2 ada org complain pasai bos x jaga anak buah..kita nie org politik,jadi mstilah jadi org politik.tugas org politik adalah membela nasib rakyat.tp kalau kita masuk politik atas kepentingan diri xpayah la.jadi jgn komen yg bos x jaga anak buah walhal bos dah berkorban sedaya upaya yg boleh.jika rasa diri 2 layak nak jd ketua masuk la bertanding.lawan kepimpinan yg ada dah rasa diri kita 2 bagus sgt.ini panggil mesyuarat pun mcm2 alasan yg diberi,pas2 ada hati nak complain suruh ketua tgok2kan kwsn pantai yg lebihkan pas..muhasabah diri dulu.pk dalam2 sbb apa pas yg lebih dikwsn pantai.kalau kamu ada tanggung jwb di dlm parti org panggil msyuarat pun kamu pergi bnda2 mcm nie xkan berlaku.mcm mana ketua nak ambik berat bila panggil meeting pun x penah mai kan bintang...renung2kan lah yea....ikhlas dari terkukur.

    ReplyDelete
  5. salam perpaduan dan salam seformasi...takpa, mkin betui apa yang dikatakan oleh amk kws pantai merdeka..tak dapat itu dan ini, saya sbg ketua sedia menerima teguran..setiap perbincangan dan teguran pasti ada kebaikan ..cuma harapan saya apabila ada sebrang jemputan untuk mesyuarat.. harap dapat hadirkan diri..bannyak perkara yang boleh kita bincangkan.. sebab tu program sblm bukit selambau kita adakan di kwasan pulau sayak sebab saya rasa teman2 pantai mkin cbuk dan susah jika untuk hadirkan diri ke tempat lain...program tu bukan skdar nak bbq, tapi nak rapatkan silaturrahim..cuma sbg pesanan dari saya, bantu saya untuk kita kuatkan organisasi di seluruh sungai petani..

    ReplyDelete
  6. Bintang rasa tersentuh hati gak bila benda-benda sekecil ini di persoalkan.Manusia di dunia ini selalu sangat nak complain itu ini tapi hakikatnya apa yang dah diri sendiri perjuangkan.Jika ada masalah kecil atau besar sila bawa ke meja mesyuarat.Bintang ada tanya kawan rapat bintang SU amk sgpetani tentang mesyuarat.Dia cakap notis mesyuarat telah di hantar tapi org yang sama tetap tak ada.malah bukan sorang tapi satu DUN .cuma ada sorang dua yang rasa tanggung jawab kat parti je yg hadir.. Ermm habis cam mana??? Sebelum kita komplain orang lebih elok pi sikat rambut kat depan cermin tu baru boleh nampak kemas atau tak rambut tu ..pikiaq-pikiaq la.

    ReplyDelete
  7. mesyuarat aja x penting. yang penting mcm mana nak handle problem. kita tgk x dak apa2 perubahan pun yang dibuat di kwsn kita. yang ada p tgk org mati, mkn kenduri, p cuci kubuq..haaa yg tue ada. yg nie puaq depa pun dah buat lama dah..elok kita teruskan. maksud saya perubahan pembangunan perlu selari dengan masa coz Kedah PR yg memerintah la nie....jgn dok ckp byk ja..

    ReplyDelete
  8. Bintang nak masuk daun sikit... wahai saudara ku yang takada id atau tanda nama.. mungkin bagi pihak saudara mesyuarat tu tak penting .. tapi bagi saya la yang tak seberapa ni ..mesyuarat tu penting ...macam mana kita nak dapat input kalau wakil pun tak ada.. cam mana nak dapat pendapat jika bayang pun tak muncul..kalau nak buat kenduri pun kena ada mesyuarat gak... kalau ada kematian pun kena mesyuarat gak.. kalau nak pi cuci kuboq pun kena ada mesyuarat gak.. kalau tak mesyuarat takan kenduri kita nak masak sorang2 nak layan tetamu sorang2,kalau pi kuboq takan pi cuci sorang2.. kita tanam pokok tanpa baja tanpa jagaan dengan sempurna tup...tup.. nak kutip hasil... bila tak berbuah salah kan pokok ... pikiaq-pikiaq la..

    ReplyDelete
  9. nak pikiaq mcm mana? ketua amk sg petani boleh miliki dan bawa estima...wow! keja cikgi aja...dah masyuk banyak ler tue...pikiaq2 la

    ReplyDelete
  10. tima kasihlah lah anonymous yang teguq ketua amk sg petani boleh pakai estima...nampak mcm menuduh ketua makan projek banyak, makan sorang2.dok ligan projek di wisma darul aman..mkin itu la anggapan kot.jangan dok berani kot cyber ja.. mai berdepan dengan saya, tunjuk bukti saya dok pulun sorang ka , apa ka..sebab tu panggil mai meeting nak mai, mental dah blok kata ketua makan sorang2. pi check bila saya beli , duit mana saya beli, berapa saya buat loan.. berapa hutang saya... keta tu saya beli sebelum pru 12 lagi..masa tu, banyak perbelanjaan pru yang saya sumbangkan.. sewa pejabat dun pantai sebulan pun saya bayar.. jangan dok tuduh ikut semberono ja..saya cabar sekali lg bila yang komen saya ni bc komen saya, mai bedepan,tegur kelemahan saya kot lain saya sangat bole terima..tapi bila kaitkan diri saya dengan benda2 tak betui, saya tak bole terima..

    ReplyDelete
  11. saya nak tambah sikit lagi, sepatutnya kita positif tentang apa yang dimiliki orang lain, ada usaha untuk memajukan diri dan organisasi..bagi pendapat, kerjasama, bukan terus blok mental kata orang tu tak betui, orang ni tak betui..kita ada meting dan konvensyen untuk ahli2 amk sg petani pada 24 mei ahad, 8.30 pagi -12 tengahari..ajak semua ahli amk sp mai, bincang bagaimana nak majukan diri dan organisasi..ni la peluang untuk memberikan pendapat secara terbuka dalam majlis kita..kita dah bagitau pada wakil pantai ketua cawangan bukit kecil ..kita maklumkan tentang konvensyen dalam meting ajk amk 2 3 minggu lepas

    ReplyDelete
  12. maaf la saya sedikit emosi, saya cukup terasa bila kaitkan saya dengan benda yang serupa mcm pemimpin umno, kedarah projek,tak ingat orang lain...saranan saya,kuatkan organisasi kita , sumbang buah fikiran dalam meting,hadir meting,atau kalau rasa diri lebih hebat,bole memimpin dan layak masuk bertanding ketua amk tahun ni..saya rela jadi pengikut pula ..baru perintah setahun, baanyak benda nak repair di atas, di bawah masih banyak saki baki korup yang perlu dibersihkan ..umno pun sementara depa nak balaih projek makan masa 20 30 thn.. ni kita yang perangi salahguna kuasa dan korupsi, budaya elit berlagak dsb, kita pula nak jadi lebih teruk dr umno, no way.maaf lg sekali..

    ReplyDelete
  13. geng pantai ni xpenah bersyukur...kalau nak dibanding kan dgn kawasan lain,kwsan depa lah yg slalu amk turun program.tp nak wat mcm mana dah yg dok kritik ni pandai dlm blog je..berdepan x berani..kalau ada depan aku dah lama aku sepak laju2 kat perut dia yg besar 2..harap badan je besar,tp otak kecik!!!mcm budak2..compalain je reti tp x mau bantu buat perubahan..panggil mesyuarat mcm2 alasan ang bg..pelaq betoi!!

    ReplyDelete